Total: 0,00 
Total: 0,00 

Téma odposluchov je medzi muzikantmi rovnako žhavá ako napr. “Kúpil som si nový Fender Custom do mojej zbierky” alebo “Tí ľudia sú úplne hlúpi, vôbec nechápu akú hudbu hráme”, pretože akonáhle sa človek postaví na pódium, zistí že, to či seba a spoluhráčov dobre počuje je docela zásadná vec a kludne sa môže stať že si bude spokojne hrať zatiaľ čo kapela hrá úplne inú skladbu.

Darmo hrať ale nepočuť sa

Každý kto sa už raz dal na dráhu aktívneho hudobníka určite hneď od začiatku zistil, že živé vystupovanie prináša so sebou rad nových faktorov a komplikácií medzi ktoré patrí aj fakt, že bez riadneho odposluchového systému takmer vôbec nepočuje čo hrá a teda kvalita celého vystúpenia raketovo klesá dole. A že nepomohlo ani vypeckovať Gain a Volume na svojom aparáte otočenom do hľadiska. Stále sa nepočul, no ľudia pred aparátom sa začali pokojne, ale bleskurýchlo, evakuovať preč zo smrtiaceho dosahu aparátu a objednávať k ušnému. Keď mu raz zvukár hodil po nohy takú čiernu, hranatú vec (odposluchový monitor) zistil, že konečne môže hrať naplno a precítene a pritom nepozabíjať všetkých naokolo.

2.jpg

Avšak ako to už býva živote, i v tom muzikantskom, všetko má svoje pre a proti. Problém s podobnými repro-podlahovými odposluchmi nastáva v momente, keď sa človek vydá hrať do menšieho klubu, ešte k tomu s naozaj zlou akustikou. Pretože čím viac nahlas hrá, tým viac sa začína zvuk odposluchov „biť“ so zvukom PA-čok určenom poslucháčom, v oblasti pódia vzniká hučiaca guľa zvuku, zreteľnosť a razancia sa stráca a celkový zážitok z vystúpenia klesá dole. Samozrejme šikovný a svojmu oboru znalý zvukár dokáže vyladiť všeličo. Dnes si však ukážeme docela inú variantu odposluchu. Konkrétne sa v tomto prípade jedná o medzi muzikantmi a hudbofilmi známu prestížnu značku Shure a jej In-Ear SE215CL-E. Nie, nejedná sa len tak o nejaké slúchadlá ale o profi odposluchy vyrobené obzvlášť pre tento účel. Ako je to teda s hraním cez slúchadlové odposluchy? Aký je v tom praktický rozdiel a má to zmysel?

Svet slúchadlových odposluchov

Aj keď In-Ear monitoring môže byť pre niekoho novinka, obdobné zariadenia fungujú na koncertnom a festivalom poli už dlhšiu dobu. Jedná sa o skvelý spôsob ako mať svoj nástroj a ostatných členov kapely priamo v uchu a hlavne umožňuje performerovi voľnosť pohybu a nezávislosť od odposluchov na zemi. Na menších, klubových pódiách šetrí drahocenný priestor a obzvlášť v malých kluboch umožňuje hráčom dať si toľko volume koľko sa ráči, naplno si užiť hudbu a príliš neodradiť poslucháčov. Aj keď klady docela prevažujú nad zápormi tohto spôsobu hrania, jednoducho sa nedá nespomenúť silný pocit izolovanosti od ostatných hráčov, publika, okolitých ruchov a celkového diania.

4.JPG

Čo v tomto ohľade ponúkajú Shure odposluchy?

Ničmenej, Shure opäť posunuli koncept In-Ear odposluchu zase o niečo ďalej so spomínanými SE215CL-E. Asi prvé čo zaujme na prvý posluch sú dva mini reproduktory, stredový a výškový, ktoré otvárajú úplne nový rozmer počúvaniu hudby. Do uší „bijúcou“ charakteristikou je aj perfektná izolácia okolných ruchov, cca 90%, čo z týchto slúchadiel robí skvelého adepta pre odposluchy. Špičkový hudobný zážitok zaručuje aj frekvenčný rozsah 22-17,500Hz a SPL 107dB. Nerušené pohodlie zaručuje aj 162cm káblu. Skvelou výhodou je aj odpojiteľnosť káblu od slúchadiel a tiež špeciálne spojenie ktoré umožňuje 360° rotáciu káblov okolo vlastnej osi. Pozlátené konektory, rovnako ako aj obal a sada rôznych veľkostí vankúšikov sú už v tejto cenovej kategórii samozrejmosťou.

Podčiarknuté, spočítané…

Vo výsledku je to, ako aj všetko ostatné v hudbe, o preferenciách a potrebách hráča. In-Ear monitoring je jednoducho skvelá voľba ako aj do prostredí s problémami hluku tak aj do malých klubov či reštaurácií kde je treba hrať tichšie a nerušiť príliš zákazníkov. Shure SE215CL-E sú v tom prípade jednoznačnou voľbou.

Pozrieť Shure SE215CL-E na E-Shope



Leave a Reply